Wednesday, December 2, 2009

Teh 'O' tawar.....

erm...korang penah ke minum teh o tawar?
xtau makne? kirenya air teh o tanpe gula la.
utk org yg menjage kesihatan ade je yg buat cmtuh
takpun kurangkan sukatan gula dalam air.

sekarang aku bukan nak cite pasal kesihatan
aku nak cakap tentang RASA yg terhasil
bila korang minum air yg sepatutnya di lengkapi dgn gula
tapi korang abaikan gula, mesti rasa die da kurang menarik kan?
jangan ckp tak..sbb aku pun ada deria rasa jugak.

ape yg aku cuba sampaikan ialah
teh o dengan gula saling melengkapi
saling memerlukan antara satu sama lain
kalo cube di pisahkan, kenikmatan rasa dia akan hilang
jadi tawar...xde perasaan nk minum lagi dah

kehidupan kt pon ibarat mcm tuh la..
kita adalah teh o..& gula tuh bnde sekeliling kt
cuba bygkan bila gula dah mula jauh dr pndgn mata kt
mesti kt akan rasa sunyi dan kehilangan
tapi bagus jugak
sebabnya gula byk2 pun x bagus jugak
boleh menyebabkan penyakit mcm diabetes..etc

now aku pun rasa mcm aku da cube berjinak2 dgn teh o kurang manis
(not tawar yet..hihi)
aku hrp dpt menikmatinya dgn sebaik mungkin
sbb gula ni kalo berlebihan boleh jd pembunuh
kalo kekurangan pon boleh jd pembunuh jugak
conclusionnye...
sila kurangkan gula dalam pemakanan harian anda!
kurangkan je, jgn smpai x guna langsung.hehehe.


Regards,
Si Cantek

2 comments:

  1. aku pun rase camtuh gak..
    kirenyee sedang2 ar..xleh lebey xleh kurang
    tpi yg terbaik gune lah brown sugar
    sehat pun sehat..
    manis pun ade rase jugak
    tak lebey tak kurang
    sedap~

    ReplyDelete
  2. ah ko x abes2 nk promote brown sugar frenster ko tuh.hahaha.yezza!yg sedang2 itu adelah yg terbaik.

    ReplyDelete