Tuesday, August 18, 2009

Manusia & Kepuasan

Mata merenung tajam ke arah skrin

Sedang tangan menari2 di atas keyboard

Sambil kepala melayang2 memikirkn isi utk di conteng dlm kekotak cikrerama.

20 minit berlalu....

Otak maseh ligat mencari bahan.Sesungguhnya idea blom mengizinkan diri utk dtg menerpa.

owh idea ke marilah, menyahut seruan si cantek! hahahaha.

tik tok tik tok (masa dgn selambe pergi meninggalkan aku sambil mntertawakan aku yang masih kebingungan mcarik topik.apekah?)

Nah!Dengan secare kebetulan, persoalan tentang manusia menarik minda.

hahahahahahahahahahahahaha(motif gelak x di ketahui)

manusia sinonim dgn kepuasan.

sehinggakan kdg2 tnpa di sedari kepuasan itu lah sbnrnye memakan diri snirik.

mungkin kt krg sedar, dalam keghairahan nak carik kepuasan diri

sbnrnye kt dah tercicir byk bnde kt blkg.

berharge or x terpulang pd individu.

Bile kite sedar yg kite dah hilang sesuatu tuh, wajar ke nk patah balik?

Perlu ke nk menyesal?entah.soalan yg aku snirik pon xtau cemane jwpn yg seswai nk di garap.

aku pon buntu.kdg2 aku terpikir, berbaloi ke aku hilang bnde tuh demi sesuatu yg blom pasti akn ade kelak?

nak sedapkn ati..cam bese la..jwpn cliche.."insyaallah mesti akn ade punye la.Tuhan da tentukan yg terbaik utk kite"

Name Tuhan jgk yg selalu dibangkitkan n dijadikan alasan.Yups mmg btol, semua yg berlaku adelah dgn izinNYA.tp sbg hambaNYA yang tak seberapa ni, mungkin kt patut ikhtiar n pikir dgn mndalam setiap tindak tanduk kt.jgn serahkn bulat2 ats name Tuhan.

tp xpela..org kt jgn dikenang bnde yg da lepas.kalo ade rezeki nnt ade lah.

-tiada kene mengene dgn sesiapa melainkan diri sendiri-hihihihi-


Regards,

Si Cantek

2 comments: